Rozhodl jsem se, že vás nechám nakouknout trochu blíže k práci s klienty a alespoň trochu vám nastíním, jak taková spolupráce probíhá.

Pro dnešní kazuistiku jsem si vybral klienta Pepu. Ten mě oslovil v lednu s žádostí o spolupráci. “Klasickej novoročák”, řekl jsem si. Moc šancí jsem mu nedával (především protože ho už nějakou dobu znám), ale zase kamaráda neodmítnete. Tak jsme se do toho pustili.

  1. Následovala první konzultace, kde jsme si ujasnili cíl. Tím bylo pro Pepu zhubnout alespoň 10kg do prázdnin.
  2. Vyplnění vstupního dotazníku ukázalo 129kg váhy. Sice skoro 200cm výšky potřebuje svou hmotu, ale na 21 letého kluka je to prostě příliš. Každý si asi dovedete představit jaké zdravotní komplikace tohle nese. Dalšími propočty a měřením jsme zjistili, že Pepa má velice nízký bazální metabolismus a navíc je somatotypem endomorf (člověk se sklony k přibírání). Nejproblematičtější tělesná partie je vrchní polovina těla – přesněji hrudník. Zde je u Pepy lokalizované největší množství tělesného tuku. Navíc zde byl další problém a to, že Pepa pracuje na 2 směnný pracovní provoz. Takže biorytmus těla je naprosto rozhozený.
  3. Ale tak co. Komplikované věci jsou pro mě výzva a tak do týdne bylo hotovo. Potřeba bylo sestavit 6 harmonogramů stravování s přesným propočtem množství jídla a navíc s jídlem, které má nízký glykemický index. Celkem jsem jídelníček skládal z 5ti jídel rozděleného v poměru pro běžnou populaci. U každého jídla přesné časy a především výběr z několika možností. Dále nesmíme zapomenout na pitný režim, který je v dietách tolik důležitý. Celkem bylo do první části stanoveno vypít 4l čisté vody denně. V neposlední řadě došlo na suplementační plán – cíleno bylo na multivitamin a vitamin C. Důvod? Imunita!
    Po jídelníčku se šlo na tréninkový plán – celkem 2 varianty. Jeden cílený na aerobní zónu 55-65% SFmax a druhý do anaerobní zóny 85% a více (cíleno intervalově).
  4. Následovalo předání se všemi instrukcemi. Upřímně, ještě zde jsem nevěřil. I když první týden Pepa zvládl v pohode a dolů šlo okolo 2,5kg (a to nehladověl, naopak třeba snídaně ani nemohl dojíst. Jenže při první příležitosti byl jídelníček porušen alkoholem. Nuže, musela přijít důrazná domluva od srdce. A je vidět, že si ji Pepa vzal k srdci, a začali se dít věci. Najednou začal chodit na tréninky. Makal, dřel, potil krev a slzy. Ale nevzdal se. A ono to chce sakra odvahu, absolvovat 2 mé tréninky, vědět co tě čeká příště a stejně znovu přijít. Tomu já říkám kuráž. Jenže on se nebál. Rázem byl někým úplně jiným a já na něj začal měnit názor a věřit, že to dokáže. Občas je strašně super, když vás takto někdo vyvede z omylu.

PRŮBĚŽNÉ VÝSLEDKY:
Po necelých 2,5 týdnech 6kg dolů, to je zhruba 2,5 kg na týden.

Na tomto je super fakt, že jakmile vidíte výsledky, nutí vás to být na sebe přísnější. Je to strašně motivující a návykové zároveň.

Otázka je co dál ❓

Teď už víme, že meta 10kg je za dveřmi. A výsledky budou mnohem lepšé, pokud Pepa vydrží (o čemž jsem už nyní přesvědčen). My teď budeme sledovat váhu, míry, srdeční frekvenci a tlak krve. Budeme sledovat jak reaguje tělo a co dělá metabolismus. Jakmile uvidíme, že tělo přestává reagovat, nebudeme jen sedět a koukat, ale začneme okamžitě upravovat.

Závěrem chci jen říct jak strašně jsem rád, že jsem se v tobě spletl kamaráde. Že jsi mi ukázal, že ne vždy je dobré dát na první úsudek. Strašně mile jsi mě překvapil, makej a vydrž. spolu to zvládneme a dojdeme úspěšně k cíli, který už teď víme, že je úplně jinde, než jsme mysleli. 🙂