I takto může vypadat jedna varianta snídaně v jídelníčku.

Správný poměr bílkovin, sacharidů a tuků je základ. Ovšem je třeba myslet i na další věci:

  1. Sacharidy by měli být převážně komplexní – proto ovesné vločky
  2. Metabolismus je třeba po ráno nastartovat rozumnou dávkou rychlých cukrů – fruktóza zastoupená v banánech je pro tyto účely vhodnou volbou
  3. Bílkoviny vybírat tak, aby byly rychle vstřebatelné – u vajec tak není co řešit
  4. Tuky jsou potřeba – není třeba se jich bát ani v dietě. Právě naopak. Pokud snídaně obsahuje vejce, tak o tuky máte postaráno – obsahuje je žloutek – fenomén “žloutku jako cholesterolového zla” už je také pryč, takže při správném propočtu se není čeho bát
  5. Káva po ránu musí být – především v dietě. Kofein má totiž výborné termoregulační účinky a navíc také příznivě působí na centrální nervovou soustavu. Každopádně bez cukru a v dietě i bez mléka. Jinak ale trocha mléka neuškodí.
  6. Pokud máte objemový jídelníček anebo jste sportovci s převahou aerobního tréninku, můžete přidat i Nutelu. Bez té si já snídani nedovedu představit. 😂

Za mě tedy dnes splněno.

P.S. Když spojíte vločky s vejci, vznikne takováto chutná placka. Aneb fantazii se meze nekladou.